reklama

Au-pair po viedensky

Sprechen Sie Deutsch? Vždy som chcela odpovedať „Ja naturlich“. Škola mi však natoľko k tomuto cieľu nedopomohla, preto som si povedala, že to skúsim inak.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Celé to začalo po škole, keď som sa rozhodovala ako vkročím do života dospelých. Chcela som sa naučiť dobre rozprávať a chcela som aj niečo sama sebe dokázať. Mojou voľbou bolo au-pair. Našla som si milú rodinku, ktorá bývala v rodinnom dome neďaleko Viedne, ktorý sa podobal na taký malý zámok. Len si predstavte: tri podlažia, desať izieb a štyri kúpeľne, pričom jedna z kúpeľní bola veľká ako obývačka u nás doma. Vedľa domu bol krásny bazén umiestnený okolo samej zelene a veľká trampolína k tomu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rodinka, aká sa u nás len tak nevidí, mala mamu, otca, štyri deti a obrovského psa Berliho. Ani si neviete predstaviť aký obrovský, to bol proste „megapes“. Hneď v prvý deň mi dali vodítko, ktoré som Berlimu upevnila na jeho mohutný krk. Keď som zbadala, že vodítko už bolo neraz pretrhnuté, pochytil ma strach. Vydali sme sa do blízkeho lesa na prechádzku a Berli vyzeral byť celkom poslušný. Potom sa to, ale stalo – objavil sa cudzí pes. Držala som Berliho čo mi len sily stačili, avšak vodítko sa pretrhlo a Berli sa stratil v hustom lese hádam za päť sekúnd. So slzami som ho hľadala a kričala, Berliho však nikde nebolo. Po sto rokoch zúfalstva som ho zazrela. Uff, to by som deťom asi nevysvetlila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najviac času som venovala trojročnému Maxovi. To Vám bolo vydarené dieťa. Idete si veselo po ulici a on na okoloidúce tety zakričí „Halte klappe“, čo znamená s prepáčením „držte huby“. Tieto slová často počul od sestier, keď sa doťahovali. Veľa slov sa naučil aj v škôlke ale aj od jeho najlepšieho kamaráta Ferryho. Bola to nerozlučná dvojka, pokiaľ však išlo o hračky, pravidlá boli jasné – čo Max povedal, tak to musel Ferry urobiť. Žeby sa už v takomto mladom veku prejavovali vodcovské schopnosti? Možno som sa starala o budúceho manažéra alebo možno aj prezidenta...

Do prvej triedy začala chodiť čerstvá prváčka Magdaléna, ktorú nikto nevolal inak ako Mali. Keďže som s jazykom iba začínala, to čo sa učila ona v škole, bolo vhodné aj pre mňa. Pri učení sme bola raz ona žiačka a ja učiteľka, ale v opačných rolách to mala ešte radšej. Takto sme si spolu rozširovali slovnú zásobu, čo som veľmi ocenila. Bola veľmi priateľská a úprimná, až som si povedala, že raz by som také dieťa chcela mať. Keď som ju chcela odmeniť, vedela som presne čím ju poteším. Ona a aj jej o tri roky staršia sestra Mia zbožňovali moje palacinky. Neverila by som, že niekedy budem vôbec schopná spraviť toľko palaciniek, koľko oni dokázali zjesť. Nebolo ich desať, ani dvadsať, ale každý utorok som robila 55 palaciniek. Kým som ich spravila, mala som pocit, že som z toho na prášky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mia mala len deväť rokov a bola oveľa samostatnejšia než všetky deti dokopy. Jej záľubou boli zvieratká. Chodila pravidelne jazdiť na koni, starala sa o mačky v dome a najviac zo všetkých členov rodiny venovala svoju pozornosť Berlimu. Jedného dňa sa nám stalo, že mačka doniesla v papuľke mloka, už bez chvosta. Ja som si najprv myslela, že je to had, ale Mia ho zobrala do rúk bez akéhokoľvek zaváhania a odniesla ďaleko od mačky, aby mu zachránila život. Keď sa to stalo znovu, pochopila som, ako Mii na zvieratách naozaj záleží. Mia mi vtedy povedala, že ten mlok bol darček od mačky a takto sa nám mačka chcela odvďačiť za starostlivosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najstaršia dcéra Katy bola akousi malou pani domu, keď mama nebola doma.Mala dvanásť rokov a rada strašila mladších súrodencov, za čo ju mama vždy hrešila. Život, aký žila mama by si asi nejedna žena rada skúsila. Oficiálne pracovala ako fyzioterapeutka, reálne robila asi tri hodiny do týždňa. Zvyšok času venovala svojim hobby – jazde na koňoch a popíjaniu kávičky so svojimi kamarátkami. Viete kávičky, kamarátky, občas vínko a zrazu si ani neuvedomíte a je hlboká noc a treba už ísť spať. Aj pri svojom nabitom programe si našla trochu čas, aby mi dala lekciu z gramatiky alebo vysvetlila, ako sa povie ďalšie nové slovíčko, čo bol pre mňa riadny bonus.

Otec býval celý deň v robote, domov chodil väčšinou neskoro večer. Deti sa na neho vždy riadne tešili, aj dve hodiny pred jeho príchodom sa už pýtali, kedy príde. Cez týždeň toho spolu veľa nestíhali s deťmi, ale cez víkendy sa im to vždy snažil vynahradiť nejakou spoločnou aktivitou. Deti mali s otcom vybudovaný krásny vzťah, bolo to vidieť aj počuť.

Väčšina au-pair, rovnako ako aj ja, má okrem starostlivosti o deti aj povinnosť starať sa o domácnosť. Tak ako som na začiatku obdivovala celý dom, zistila som, že má to jednu nevýhodu. Veľký dom = veľa upratovania. Začnete od suterénu ráno o 8 a končíte s vyplazeným jazykom vtedy, keď už musíte ísť vyzdvihnúť deti zo školy či škôlky. A to ste ešte nestihli vyžehliť!

Keď skončili moje pracovné povinnosti, mala som čas na návštevu kurzu nemčiny. To bolo vždy v utorky a štvrtky večer. Našla som si tam dve dobré kamarátky – jednu Češku a jednu rodáčku. Bola s nimi veľká zábava a dobre padlo, že som sa mohla s niekým porozprávať v rodnej reči.

Robiť au-pair určite nie je len med lízať. Musíte sa odlúčiť od svojej rodiny, blízkych a kamarátov a začať nový život, v ktorom sa spoliehate sami na seba. Nové prostredie, cudzí jazyk a cudzí ľudia sa však postupne stávajú bližšími. Ak to vydržíte, získate si ich dôveru a stanete sa členom rodiny, kde sa Vám už začína žiť ľahšie. Byť au-pair je životná skúsenosť, ktorá Vás môže posunúť v mnohých smeroch v pred. Záleží na Vás a Vašej sile či vydržíte. Mne pomohla stať sa zodpovednejšou voči svojím povinnostiam, naučila ma čo je to pracovať a zaslúžiť si svoju odmenu a dala mi možnosť zlepšiť si moje jazykové schopnosti. Tomu, kto sa ma nabudúce spýta, či hovorím po nemecky, môžem odpovedať „Ja naturlich“.

Dominika Žáková

Dominika Žáková

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V poslednej dobe rada upratujem a triedim veci. Ale stáaale neviem čo chcem. Dôležité však je, že rada žijem :) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu